W miarę rozwoju konstrukcji lotniczych, a w tym ich silników, modyfikacjom ulegały również paliwa stosowane w silnikach lotniczych. Generalnie, ze względu na rodzaj konstrukcji silniki lotnicze dzielą się na tradycyjne konstrukcje tłokowe oraz turbiny odrzutowe.

Pierwsza grupa silników jest napędzana benzynami lotniczymi lub samochodowymi. Najczęściej stosowaną obecnie benzyną lotniczą jest paliwo AVGAS 100 LL. Głównym producentem tego paliwa jest firma Warter Aviation, a jej zakład produkcyjny mieści się w Płocku. Nasza firma posiada takie paliwo w swojej ofercie i prowadzi jego sprzedaż dla potrzeb lotniczych na lotnisku w Gliwicach. Paliwo to jest sprzedawane w formule zawieszonej akcyzy dla odbiorców posiadających stosowne uprawnienie nadawane przez Urząd Celno-Skarbowy oraz z naliczoną akcyzą dla wszystkich odbiorców.

Kolejnym rodzajem paliwa stosowanego do napędu tłokowych silników lotniczych jest bezołowiowa benzyna samochodowa Pb 95 lub Pb 98. Paliwo to służy do napędzania nowoczesnych lotniczych silników tłokowych o mocy około 90-120 km. W takie silniki wyposażone są małe samoloty, śmigłowce oraz motoszybowce nowej generacji.

Pewna niewielka gama samolotów General Aviation jest napędzana silnikami wysokoprężnymi – popularnymi Dieslami. Są one zasilane olejem napędowym.

Do drugiej grupy silników zaliczamy turbiny odrzutowe stanowiące napęd samolotów i śmigłowców General Aviation. Paliwem dedykowanym do tych silników jest JET A-1. Jest to paliwo powszechnie używane na całym świecie do samolotów z napędem odrzutowym i turbośmigłowym. Paliwo JET A-1 jest już dostępne w naszej ofercie. 

Rola i znaczenie paliw przy budowach infrastrukturalnych. Przeczytaj na naszym blogu